VSE Tájfutó edzőtábor

Június 4. hetében tartottuk első ottalvós edzőtáborunkat a Gerecsében. A szállásunk Pusztamaróton volt, a napi két edzés a környező erdőkben lett lebonyolítva.

Hétfő

Reggel 8 órakor indultunk Nagykovácsiból, másfél óra kocsikázás után megis érkeztünk a helyszínre. Az utolsó szakasz nagyon izgalmas volt, nagy pocsolyákon, gödrökön és néhol eső által kimosott dózerúton kellett feljutni.

Amint megérkeztünk elkezdtük az első edzést. A szállástól északra található területen kellett egy térképen kijelölt útvonalat követni. Az útvonalon felbukkanó pontok pozícióját kellett megjegyezni és elmondani a célban. A terep nagy részét gyönyörű “fehér erdő” és jellegzetes domborzat határozta meg.

A pálya után egy rövid megbeszélés és eligazítás következett, majd nekiláthattunk első napi ebédünknek (gombaleves, tészta pörkölttel).

Ebéd után pihenő volt; tollassal, társasjátékkal, olvasással lehetett kitölteni. Miután mindenki visszaöltözött futóba, lassított felvételre vettük mindenkinek a futását.

A délutáni edzés csillagpálya volt, egy pont megfogása után a cél érintésével kellett a következő pontot megfogni. Bozótfoltok, csalán, árkok és metsződések határozták meg a terepet.

A vacsora (paprikás krumpli) után elméleti futótechnika edzésen vettünk részt és levetítettük a délután készült lassított felvételeket, majd megbeszéltük a hibákat. Utána megnéztünk pár kisvideót régebbi versenyeinkről.

Este még lehetett társasozni és tollasozni is.

Kedd

Reggeli előtt bemelegíésként kocogást vagy yogát lehetett választani.

Reggeli: paprikás-szalámis kenyér

Délelőtt csapatos pontbegyűjtő bajnokság volt, az 5 pontos törzspályához 9 pontot kellett megfogni összesen a csapat tagjainak. A terep egy része sűrű, bozótos erdő néhol ligetekkel megszakítva, másik része tiszta jellegzetes domborzattal, vízfolyással és sziklákkal.

Visszaérkezés után rögtön az ebédlőbe mentünk ebédelni (gulyásleves, krémsajttal töltött hús rizzsel).

A délutáni pályát SI-vel teljesítettük egy már részben ismerős terepen (1. nap délután). A nagyobbaknak egy nagyon meredek hegyoldalra is felvitt a pálya, ami tele volt hatalmas sziklákkal.

A pálya után vacsoráztunk, ami ezen a napon pizza volt. Vacsora után közösen összegyűjtöttük a tereptárgyakat és csoportosítottuk őket.

Szerda

Reggeli (sajtos-paradicsomos kenyér) után közösen yogáztunk, majd elindultunk a délelőtti edzésre.

Reggeli yoga

Folyosós pálya volt, a nagyobbaknak hosszabb, nehezebb.

Az ebédünk gombócleves, sült hús főtt krumplival és grillezett zöldségekkel.

Ezen a napon nem volt délutáni edzés. A házak elkészítették zászlóikat, majd társasoztunk, beszélgettünk.

A zászló befejezése után lehetett locsolkodni is:

Késő délután TeoDóra vezetésével frizbi és tollaslabda bajnokság volt.

Vacsora: rizseshús uborkával

Csütörtök

Yoga után kisétálltunk a délelőtti edzés rajtjába. Három féle pálya volt: C (kezdőknek), B (normál), A (domborzati). A legtöbben sikeresen teljesítették ezt az újfajta megmérettetést.

TeoDóra és Kata talált egy muflonszarvat a pályán.

Ebéd után a társasjátékozásba belemerülve elfelejtettünk edzésre menni, így fél óra késéssel indultunk el a rajtba.

A Fesztáv tesztelése

A rajt egy nagy mező szélén volt. Rengeteg szikla, nagy szintek és tiszta erdő jellemezte a terepet. A pályát két irányból futottuk, a 46-os ponton (mindkét pálya 3. pontján) összegyűlt az egész mezőny, csoportkép is készült.

Vacsora után tábortüzet raktunk és szalonnát, kolbászt, virslit, hagymát sütögettünk. Közben a lányok énekeltek.

Péntek

Az utolsó napra került a váltó, erre a napra többen is feljöttek, akik nem táboroztak velünk a héten.

A váltó központja a szállásunk rétje volt. Az első futók voltak a legnagyobbak, a második futók a legkisebbek, a harmadik futók a közepesek.

A váltó izgalmas volt, de lekörözés nem történt.

Ebéd (gyros) után fagyit ettünk annak örömére, hogy a Középtávú VOB-on senki sem diszkózott.

Gyors pakolás után összegyűltünk és Fruzsiék átadták az idei tábori ruháinkat. Idén először pulcsit!

Majd elbúcsúztunk és szomorúan vettük tudomásul, hogy ennek a szuper hétnek is vége.